1 mei tot 16 mei

16 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal! Weer even geleden dat ik weer een verhaal heb geschreven! Ik heb het maar druk hier. Maar gelukkig met (bijna) alleen maar leuke dingen! Ik ben ook nog even ziek geweest maar nu ben ik weer helemaal fit.

Het weer hier in Suriname bestaat uit veeel regen. Het regenseizoen is begonnen en dat kan je ook goed merken. Af en toe zijn er een paar zonnige uren/dagen maar ook niet veel meer. Ik denk dat ik weer wit naar huis kom!

Vorige week ben ik samen met Daphne, Isabel, Ramona & Marcia naar Braamspunt geweest. Dit is helemaal aan de bovenkant van Suriname, aan de Atlantische oceaan. We gingen namelijk zeeschildpadden spotten! Om 16.00 vertrokken we met een bootje. Je hebt daar echt een strand en ook de zee was heel mooi hier! We hebben mooie foto’s gemaakt en de zonsonderdang gekeken. Daarna hebben we lekker bami & nasi gegeten in de boot. Toen het donker was zijn we schildpadden gaan zoeken. We hebben er in totaal 2 gezien, eentje kwam uit de zee gekropen en eentje was eieren aan het leggen! Super gaaf.

In het weekend zijn we uiteten geweest, ook was het de laatste stapavond in Su voor Ramona en Marcia... Deze week is alweer de allerlaatste stageweek. Morgen de laatste stagedag. Vrijdag zijn Esmay & ik meegevraagd op het teamuitje met alle collega’s van de basisschool. We gaan naar een resort, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat zijn.

Vandaag ben ik samen met Esmay afgereisd naar de vreemdelingendienst om nog maar eens te proberen of we nu wel een lang genoeg visum krijgen. De problemen begonnen gelijk al, ik had geen pasfoto mee en die moest ik blijkbaar hebben. Met een taxi ben ik naar een zaakje gegaan om pasfoto’s te maken. 2,50 voor 10 pasfoto’s is best nog een goede deal.

Dit verhaal type ik via m’n telefoon omdat mijn laptop het heeft begeven... Erg lastig ook met school, want ik dacht dat ik alles kwijt zou zijn. Gelukkig deed m’n laptop het nog wel heel even, ik heb de bestanden voor onderzoek kunnen redden. Vanmiddag ga ik even naar een computer zaakje en hopelijk kunnen zij nog iets doen.

Het einde begint nu echt in zicht te komen. Vanavond nemen we afscheid van Ramona en Marcia, en daarna zijn wij degene die naar huis gaan. Een heel raar idee, om weer naar huis te gaan en dit alles achter me te laten. Maaar ik heb nog 2 weken en daar ga ik zeker van genieten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marleen:
    16 mei 2018
    Leuk raq😀
  2. A.J. Van Den Broecke:
    17 mei 2018
    Toch weet wat nieuws gelezen, veel plezier de laatste weken