19 maart tot en met 25 maart (Bigi Pan)

28 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Maandag 19 maart.
Vandaag waren er weer genoeg kakkerlakken aanwezig in het huis, altijd fijn. We hebben een afspraak gemaakt met de huisbazin dat ze de bestrijdingsdienst zou laten komen. ’s Avonds hebben we maar weer een keer gekookt, het was alweer even geleden!

Dinsdag 20 maart.
Vandaag ben ik eerder weggegaan naar stage omdat de bestrijdingsdienst zou komen. We moesten al de kleren uit de kast halen, dus ik kon mijn koffer weer opnieuw inpakken… Nadat we alles hadden ingepakt kwam de bestrijdingsdienst. We hadden verwacht dat er een busje zou komen waarin allemaal veschillende dingen zouden staan, maar nee. De meneer die het ging doen kwam aan op de scooter… Hij had een busje gif mee en een soort van spuit met zo’n pomp. Hiermee heeft hij heel het huis gespoten. Het gif rook heel erg sterk dus het was het beste om even een paar uur uit het huis te gaan. We besloten om naar Torarica te gaan. Toen we daar aankwamen begon het super hard te regenen, daar zit je dan in het zwembad terwijl het super hard regent. We besloten ook maar om uit eten te gaan aangezien hij ook gif in de keuken had gespoten. We hebben lekker pasta gegeten bij zus&zo.

Woensdag 21 maart.
Vandaag was een rustig dagje. Op stage hebben we aan ons onderzoek gewerkt. ’s Middags zijn we gaan zwemmen en daarna zijn we nog naar een paar kledingswinkeltjes geweest.

Donderdag 22 maart.
Na weer een stagedagje zijn we lekker gaan zwemmen. ’s Avonds ben ik met Marcia en Ramona gaat eten bij jiji’s. Daarna ben ik lekker gaan slapen want ik moest fit zijn voor de trip!

Vrijdag 23 maart.
Vandaag vertrokken we naar Bigi Pan, hier kan je super veel vogels spotten en je slaapt op het water. Om half 9 werden we verwacht bij het kantoor van su4you. We waren met bijna alle meiden. Ook gingen er nog 2 andere mee op deze trip, Lien & Nathan. We vetrokken met z’n allen (11) en de gids in het busje. De rit zou 3 uur duren. Maar na 5 uur zaten we nog steeds niet in de bootjes. Onderweg waren we nog gestopt voor een lunch. Ik kreeg echt super lekkere rijst met groente omdat ik de roti niet luste, joepie J.
Na 5 uur in het busje moesten we nog een half uur varen met het bootje. We moesten van het ene naar het andere water, daarvoor moesten we de boot over een soort van dijkje halen. Met zijn allen moesten we de boot hier over zien te krijgen. Toen we aan de andere kant waren begonnen we met het spotten van de vogels. Het huis waar we in sliepen stond midden in het water. Het was best een groot huis. Je had best veel verschillende ruimtes. Wij sliepen allemaal in een hangmat. We konden ’s middags even chillen en daarna zijn we de rode ibis gaan spotten. We moesten een stukje varen en daarna legde ze het bootje neer. Er kwamen meer dan 1000 rode ibissen! Dit was echt super mooi. ’s Avonds hebben we lekker gegeten en daarna hebben we kaaimannen gespot (we hebben er 0 gezien) wel had de gids een slang gevangen, ieel! ’s Avonds hebben we gezellig spelletjes gedaan en naar de sterren gekeken. De sterrenhemel is hier echt niet normaal mooi.

Zaterdag 24 maart.
Dag 2 op Bigi Pan! Wakker worden op het water in een hangmat, ik moet zeggen dat ik heel lekker had geslapen! We hebben ontbeten en daarna hadden we wat tijd voor onszelf. Ramona en ik besloten om niet te gaan kanoën met de kano’s maar om erop te gaan staan. Wat kan er fout gaan??? Het water in Bigi Pan is maar iets van 30 cm hoog, daaronder is er heeeeel veel modder. Wonder boven wonder vielen we er niet vanaf en kwamen we weer schoon aan bij het huisje. Daarna zijn we weer in de bootjes gestapt en zijn we flamingo’s gaan spotten. Ze waren nogal ver weg, dus we konden ze niet heel goed zien. We konden jammer genoeg niet dichterbij komen omdat de boot dan vast zou komen liggen. Na de flamingo’s hebben we een lekker modderbad genomen. Ik zat helemaal onder de modder maar gelukkig ging het er wel weer goed af. Bij het huis konden we douchen met emmers water… J We hebben geluncht en daarna zijn we terug naar huis gegaan.

Zondag 25 maart.
Vandaag was een lekker rust dagje. Ik heb lekker uitgeslapen en daarna heb ik de vlog gemaakt. ’s Avonds zijn we naar een BBQ geweest. Deze werd georganiseerd door een paar mensen. De BBQ was gratis, je moest alleen je eigen drinken meenemen! Ze hadden bij dit huis de schattigste puppy ooit, dus drie keer raden waar ik die avond vaak te vinden was. We zijn niet te laat naar huis gegaan omdat we de volgende dag gewoon weer stage hadden.

Link van de vlog: https://www.youtube.com/watch?v=aoaJfkN3mMg&t=37s

Vanaf volgende week heb ik twee en een halve week paasvakantie, joepie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen:
    28 maart 2018
    Leuk en mooie foto’s😀
  2. Patries:
    28 maart 2018
    mooie foto’s raquel! ziet er heel leuk uit!
    nog heel veel plezier😀🌞