26 maart tot 3 april. (Vakantie & Blanche Marie)

4 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Maandag 26 maart.
De laatste paar daagjes voor de vakantie! Vandaag zou een moeder van een jongentje uit de klas een workshop komen verzorgen. We gingen tegeltjes maken van klei, super leuk! We zijn hier de hele dag mee bezig geweest.

Dinsdag 27 maart.
Op stage was het vandaag een rustig dagje. De kinderen hebben bijna alleen maar leuke dingen gedaan. ’s Middags heb ik nog aan school gewerkt!

Woensdag 28 maart.
Vandaag was de paasbrunch op school! De kinderen namen allemaal lekkere dingen mee. Pannenkoeken, cupcakes, pizza… Ik heb zoooveel gegeten. De kinderen mochten ’s ochtends lekker knutselen. Na het eten en buitenspelen hebben de kinderen lekker een film gekeken. Om 12.00 was de school klaar vandaag. Vakantie!!! ’s Middags heb ik lekker op het gemakje gedaan. Vorige week kwamen we erachter dat er op 20 meter van ons huis een soort frituurtje zit. De eigenaren zijn 2 Nederlandse koppels. Ze vroegen aan ons wanneer we nu een friet met kibbeling kwamen eten, ze zagen ons namelijk telkens voorbij komen maar we waren nog nooit binnen geweest! Vandaag besloten we om daar te gaan eten, de kibbeling met friet was echt super lekker en super goedkoop. Het was 3 euro per persoon! Nadat we lekker gegeten hebben zijn we naar de voetbal gaan kijken van Esmay en Ramona.

Donderdag 29 maart.
Op de eerste dag van de vakantie heb ik eerst lekker uitgeslapen. Daarna zijn we naar Torarica gegaan. Om 17.00 stond het spotten van luiaarden op het programma! De gids die mee was naar Bigi Pan wilde dit voor ons doen. We gingen met best een grote groep. We hebben een paar luiaarden gezien maar die zaten hoog in de boom. Ik had gehoopt dat ik er met eentje kon knuffelen maar dat ging jammer genoeg niet… L Na het spotten gingen we in totaal met 12 uit eten. Iedereen die mee was naar Bigi pan was nu ook mee, super gezellig! We gingen eten bij buitengewoon. Na het eten ging iedereen naar huis om zich klaar te maken voor het uitgaan. We hebben eerst cocktails gedronken bij ’t vat en daarna zijn we naar Havana geweest. Het was weer echt suuuper leuk. Om half 5 lag ik weer lekker in mijn bedje.

Vrijdag 30 maart.
Vandaag was weeral een relaxed dagje. ’s Avonds zijn we uit eten gegaan naar Las Tias. Een Mexicaans restaurantje. We hadden al 4 keer eerder geprobeerd om hier te reserveren, vanavond was het eindelijk gelukt. We hebben lekker gegeten en daarna zijn we lekker naar bed gegaan.

Zaterdag 31 maart.
Ik moest voor school nog een verslag inhalen dus die heb ik vandaag afgemaakt. ’s Avonds zijn we met z’n drieën gaan eten bij Jiji’s aan de waterkant. Toen we terug kwamen heb ik mijn tas nog ingepakt want morgen gaan we op trip!

Zondag 1 april.
Op deze dag gingen we op trip naar Blanche Marie. Om 08.00 kwam Rudi ons halen met de Jeep. We hadden gewoon een privé tour, wat een luxe! De reis zou in totaal 9 uur gaan duren. Daphne en ik zaten achterin. Het eerste uur ging prima. Maar na een uur stopte de asfalt weg, we moesten nog 8 uur hobbelen… Er zaten soms echt super grote gaten in de weg dus Daphne en ik vlogen op en neer op de achterbank. De eerste paar uur konden we er nog wel om lachen maar toen we al 20 keer ons hoofd hadden gestoten waren we er ook wel weer klaar mee. Om half 5 waren we dan eindelijk toch op de bestemming. We hadden een super grote hut waar je je hangmat in op moest hangen. In zo’n hut was plek voor 20 personen, maar wij sliepen er met z’n drieën! We hebben onze spulletjes neergezet en we zijn naar de waterval gelopen. Omdat we nu in een droge tijd zitten was het gebied redelijk droog. Rudi vertelde ons dat er in mei overal water staat. We hebben bij de waterval lekker gezwommen en gezeten. Rudi had lekker zoute soep gemaakt, na het eten hebben we bij het kampvuur gezeten. Daarna was het tijd om te gaan slapen in onze hangmat. Nadat ik al 20 hartverzakkingen had gehad van alle beesten die er zaten ging ik niet echt gerust naar bed.

Maandag 2 april.
Ik heb deze nacht in totaal echt 2 uur geslapen denk ik. Ik werd om de 2 minuten wakker omdat ik bang was dat er beesten in mijn klamboe zaten L. Om 07.00 zijn we opgestaan en hebben we ontbeten. Na het ontbijt zijn we gaan wandelen. Het was best gevaarlijk want we liepen over allemaal rotsblokken. Het was super mooi en suuuuper warm. Na het lopen zijn we weer lekker gaan zwemmen bij de waterval. ’s Middags heeft het de hele tijd geregend. We hebben lekker in onze hangmat gelegen en ook hebben we spelletjes gedaan. ’s Avonds gingen we weer op een avontuurlijke toch de jungle in. Rudi had zijn jachtgeweer mee. Het regende en het was ook super ver lopen. Na 6 kilometer kwamen we bij een hutje aan. Hier was ook een andere groep, die waren met de jeep gekomen. Toen ze vroegen of we misschien mee terug wilde rijden moest ik hier niet twee keer over nadenken. We zaten ongeveer met 8 achterin de jeep, lekker knus. Toen we onderweg waren zag de gids opeens een slang. Rudi (onze gids) spring uit de bak en pakte de slang. Het was een felgroene slang. Rudi zei dat hij de slang mee ging nemen naar huis. We dachten dat dit een grapje was, maar dat was het niet…. Met 8 mensen + Jeffrey de slang achterin de jeep reden we naar ons kamp. Rudi stopte Jeffrey in een zak en legde hem weg. Voordat ik ging slapen heb ik eerst 3 keer gecheckt of Jeffrey toch niet gezellig bij mij in m’n klamboe zat. Na de controle ben ik deze keer wel lekker in slaap gevallen.

Dinsdag 3 april.
We zijn om 07.00 opgestaan en hebben lekker ontbeten. Daarna hebben we alles opgeruimd en zijn we richting huis gegaan. Na weer 7 uur hobbelen kwamen we weer op de asfalt weg, joepie! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn. Om 17.00 waren we lekker thuis en hebben we alles gewassen. ’s Avonds hebben we een culinaire maaltijd gemaakt: stokbrood met kruidenboter uit de oven. Héérlijk.

Donderdag vertrekken we naar de Fredberg!

1. Henriëtte:
    4 april 2018
    Mooi, die foto op de brug! En goed joh, dat je ook nog verslagen inhaalt tussendoor. Geniet van de vakantie!
  2. Marleen:
    4 april 2018
    Leuk verhaal raq en mooie foto’s😀
  3. A.J. Van Den Broecke:
    4 april 2018
    Wederom een leutig verhaaltje en mooie foto's!
  4. Nina:
    5 april 2018
    Leuk rakkie😘
  5. Monique:
    5 april 2018
    Leuk hoor, je doet veel leuke dingen groetjes 😘