17 februari tot en met 19 februari.

20 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Vrijdag 17 februari.
’S avonds zijn we uit eten geweest bij jiji’s. Een superleuk restaurantje aan de waterkant. Toen we om half 7 met de taxi aankwamen waren we toch een beetje in de stress, we zagen namelijk nog niemand zitten. Toen we eenmaal naar binnen gingen moesten we een trap op. Aangezien de les van donderdag best heftig was hadden we nogal veel spierpijn. Toen we de trap opliepen leken we dan ook vrouwen van 90 jaar. Toen we eenmaal boven waren mochten we een plekje uitkiezen. We hebben lekker gegeten. Toen we klaar waren moesten we de ellendige trap weer af, wat nog meer pijn deed dan erop. Toen we eenmaal weer veilig beneden stonden belden we een taxi. We besloten om te wachten aan de weg. Een zwerver vroeg of we een taxi wilde. Maar aangezien we alles negeren, negeerde we dit ook. De taxi die we besteld hadden kwam aan, de zwerver deed net of hij deze taxi voor ons had gevonden en hij deed ook de deuren open. Mijn raam stond open en hij vroeg telkens om geld, omdat hij dat dat hij de taxi voor ons had geregeld. Hij deed telkens zijn hand in de taxi, na 5 hartverzakkingen reed de taxi chauffeur gelukkig verder. We zouden wat gaan drinken bij 2 meisjes die we ontmoet hadden op de meet & greet: Pippi en Eline. Zij wonen in een studentenhuis. Op dit moment zijn ze nog de enige in dat studentenhuis. We hebben daar even wat gedronken en gezellig gepraat en daarna zijn we naar huis gegaan om lekker te slapen.

Zaterdag 17 februari.
Toen we ’s ochtends wakker werden waren we bang dat het weer een hele dag zou regenen. We besloten om toch naar de centrale markt te gaan. Toen we doorgingen klaarde het gelukkig op, dus we besloten om onze bikini’s mee te nemen zodat we nog konden gaan zwemmen bij Torarica. Isabel voelde zich vandaag niet zo lekker, dus Daphne en ik gingen met zijn 2en op stap.
Toen we uitstapte bij de centrale markt was het heel erg druk. We gingen als eerste naar binnen bij een Chinese kledingwinkel. Verrassend genoeg hadden ze hier best leuke dingen. Ik heb 2 jurkjes gekocht voor 14 euro! Daarna besloten we toch echt naar de markt te gaan. Als je blank & blond bent is het lopen op straat hier toch een hele belevenis. Elke man roept barbie of sneeuwwitje naar je. Vandaag hadden we toch wel een originele, een man riep namelijk telkens Kimberly naar ons. We besloten om vanaf de centrale markt naar Torarica te lopen. Omdat we nog niet hadden geluncht besloten we om iets nieuws te proberen. We kochten een zak paprikachips en aten deze op langs de weg. Daarna zijn we gaan zwemmen. Het was nog deels bewolkt maar de zon kwam gelukkig wel al een paar keer erdoor! Na 2 uur zwemmen en liggen waren we al suuuper bruin/rood geworden. We waren net op tijd de zon uit gegaan, anders waren we nogal verbrand geweest. We besloten om naar huis te gaan. ’S Avonds gingen we uit eten met z’n 8en! We hebben lekker gegeten bij ’t vat en daarna zijn wij (Daphne, Isabel en ik) weer vroeg naar huis gegaan omdat Isabel zich nog steeds niet lekker voelde.

Zondag 18 februari.
Vandaag hadden we niks gepland staan. We konden allemaal lekker uitslapen. ’s Nachts had het heel hard gerekend, maar gelukkig werd het ’s ochtends mooi weer zodat we wat leuks konden gaan doen. We besloten om naar de palmentuin te gaan. We hebben hier even rondgelopen en zijn daarna weer naar Torarica gegaan. Bij Torarica hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen. Isabel voelde zich nog steeds niet zo lekker dus we zijn rond 3 uur naar huis gegaan. Daphne en ik zijn om boodschappen geweest voor de pannenkoeken! We hebben samen pannenkoeken gebakken en opgegeten. Ze smaakte erg goed. Ook hebben we de vlog afgemaakt! Ik ga zo nog aan mijn onderzoek werken en daarna niet te laat gaan slapen want morgen begint stage weer!

Maandag 19 februari.
De wekker stond weer vroeg vandaag. Toen ik op stage kwam vroeg de directrice aan me of ik wilde invallen in groep 1/2. De juf moest weg vanaf 09.00. Ik moest vanaf 09.00 tot 12.00 bij de kleuters lesgeven. Ik vond het best spannend omdat geen enkel kindje kende. Het was weer even wennen om groep 1/2 te hebben. Maar het was erg leuk en leerzaam om te doen!
Om 12.15 pakte ik mijn fiets en fietste ik snel naar huis. We gingen namelijk naar de vreemdelingendienst om ons visum te regelen. (poging 2). Toen we daar aankwamen hing er een bordje op de deur: geen shirtjes zonder mouwen, geen slippers en geen korte broek/rok. Daar stonden we dan in jurkjes met spaghetti bandjes en teenslippers. We besloten toch maar om naar binnen te gaan. Toen we binnen kwamen stonden er denk ik al 70 mensen te wachten. We vroegen aan een paar mensen waar we ons aan moeten melden. Een vrouw achter de balie gaf na 10 minuten aan dat heel het systeem plat lag en dat ze eigenlijk niks voor ons kon doen. We hadden nog een paar vragen, die hebben we gelukkig wel kunnen stellen. Ze adviseerde ons om ’s ochtends heel vroeg te komen, dan is het nooit zo druk. Voor ons visum moeten we ook nog geld storten & een plakzegel kopen. Je mag niet zomaar langer dan 3 maanden in Suriname blijven…
We besloten naar de hermitage mall te lopen. We hebben ons geld gestort en een plakzegel gekocht. Isabel was nog steeds ziek dus ze heeft een taxi naar huis gepakt. Daphne en ik zijn nog een paar winkels in geweest en daarna zijn we met de taxi naar de supermarkt gegaan. We hebben rijst met kip, boontjes en kerrie saus gegeten. Het was verassend lekker! Na het eten heb ik nog even aan mijn onderzoek gewerkt.

Link van vlog 2: https://youtu.be/HTxfBck3zSU
Tot de volgende!