8 februari tot en met 9 februari (vertrek & aankomst)

9 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Donderdag 8 februari.
Vandaag moesten we vroeg uit bed, want om 05:00 vertrokken we naar Schiphol! Om 11:20 stegen we op. Na een reis van 8 uur en drie kwartier kwamen we aan in Suriname. Toen we eenmaal geland waren kwam ik erachter dat ik niet zo heel goed had nagedacht over mijn kleding. Toen we uit het vliegtuig stapte was het 30 graden en ik had een zwart coltruitje aan...
We hebben even moeten wachten op de paspoort controle, daarna hebben we de koffers gehaald. Toen we alles hadden stond er een taxichauffeur op ons te wachten. Toen we bij de taxi aankwamen hadden we onze eerste cultuurshock wel denk ik haha (zie foto's). De taxi zag er namelijk iets anders uit dan in Nederland. Ook reed hij gewoon met de deur open terwijl de bagage naast de deur stond. Samen met 5 andere (Belgische) studenten bracht hij ons naar Paramaribo.
Toen we er bijna waren stopte de taxi chauffeur op de hoek van een straat, hier stapte Toni in, hij werkt bij stagehuisvesting, het bedrijf waar we ons huis hebben gehuurd. Hij had 2 flessen Parbobier mee, dit was wel lekker verfrissend :)

Toen we na anderhalf uur bij ons huis aankwamen was het wel even wennen. We hadden foto's doorgestuurd gekregen toen we een huis aan het zoeken waren, maar deze foto's waren blijkbaar van een ander huis... Alleen de buitenkant is hetzelfde.
We hadden i.p.v twee 2-persoonsbedden, twee 1-persoonsbedden. We hadden dus niet het goede beddengoed mee. Daarom hebben Daphne en ik de eerste nacht samen geslapen in het tweepersoonsbed.
Ook miste er een haakje om de klamboe op te hangen bij een bed. De wifi code hadden we ook nog niet, dus we konden niet echt communiceren met alle mensen thuis. Wat wel heel fijn is, is dat er een goede supermarkt om de hoek is met super veel Nederlandse producten. We zijn hier nog snel om water en brood gegaan. Ook zit er een pinautomaat op de hoek dus dat is ook handig.

Wat wel een voordeel is: Ik heb nog geen enge beesten gezien!!!! Het huis was gelukkig goed schoongemaakt. Vanmiddag gaan we met z'n drieën spullen kopen en voor de zekerheid alles nog eens extra schoon maken.

Vrijdag 9 februari.
Toen we vanochtend opstonden hing er buiten aan het hek een briefje met de wifi code en de nummers voor een taxi, deze hadden ze nog gebracht, suuuper fijn!
Daphne en Isabel zijn nu al kennis gaan maken op hun stageplaats. Ik ga om 11.00 naar stage. Het is hier nu 08.15 maar al heel warm, dat wordt nog wel eventjes wennen!

Tot zo ver dus de eerste anderhalve dag, ik heb erg zin om naar mijn stage te gaan straks en ben érg benieuwd hoe het gaat zijn!

Tot de volgende!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A.J. Van Den Broecke:
    9 februari 2018
    Leuk gedaan Raquel, volhouden!
  2. Patries:
    9 februari 2018
    leuk raquel! ik ga je reisverhalen volgen.
    heel veel plezier😀
  3. Brigitta: